Tuesday, August 14, 2012

Poskad Bersetem Australia

                           Gambar: Poskad Bersetem dari Australia

Pada sekitar bulan Julai/ Ogos 2012, saya telah menerima sekeping poskad daripada kakak saya yang dipos di Melbourne, Australia. Terima kasih diucapkan. Rupa-rupanya koala mempunyai  hidung yang besar. Saya pernah lihat koala semasa di Perth tetapi tidak ingat pula hidungnya besar.

Seperti biasa, apabila saya menerima poskad, saya akan membelek setemnya. Namun, saya agak terkejut sedikit sebab setem telah dicetak bersama-sama poskad tersebut. Menurut percakapan kakak saya, semasa dia membeli poskad itu, dia tidak perasan poskad itu sudah ada nilainya setemnya. Saya tidak perlu kecewa disebabkan memang ada pengumpul setem mengumpul poskad seperti ini. Sebelum ini, saya ada poskad Malaysia seumpamanya tetapi setem itu dicetak di ruang atas alamat penerima poskad. Oleh itu, poskad bersetem itu telah mempelbagaikan koleksi simpanan saya.