Thursday, June 12, 2014

Pelawat Pertama Switzerland

Kalau sebut Switzerland, saya pasti akan terbayangkan pemandangan gunung yang permukaan atasnya diliputi salji dan jam tangan keluaran negara berkenaan. Namun, dari segi setem pula, saya kadang-kala terlupa nama negara itu yang terpapar pada setem.      

                                       Gambar: Setem Switzerland Mengikut Trend

Helvetia. Itulah nama yang terpapar pada setem Switzerland. Setakat ini, saya mempunyai sebanyak 39 keping setem Switzerland yang telah digunakan dalam album koleksi. Setem dipaparkan di atas bertemakan trend sukan yang dikeluarkan pada tahun 1998. Setem ini merupakan setem Switzerland yang paling saya gemari dalam koleksi saya sebab temanya unik, ilustrasi cantik dan menarik. Terima kasih kepada pelawat negara Switzerland yang melayari blog saya.
_________________________________________________________________________________