Monday, June 15, 2015

LIMA Tercapai dan Dinanti

Saya cukup gembira apabila mendapat Sampul Surat Kenangan sempena Pameran Antarabangsa Maritim dan Aeroangkasa Langkawi atau dikenali sebagai the 13th Langkawi International Maritime and Aerospace Exhibition (LIMA) ke-13 yang dikeluarkan pada 17 Mac 2015. Sebelum ini, saya fikir tidak akan dapat langsung sampul surat tersebut. Walaupun setem dicetak terus bersama sampul surat tetapi rasa teruja memilikinya masih ada. Lagipun, imej pada sampul surat, setem dan capnya cantik dari pandangan mata saya.

                                            Gambar: Deruan Sampul Surat Kenangan LIMA
 
Hasrat saya untuk memiliki produk filateli berkaitan pameran ini tercapai. Saya pernah berangan supaya pihak pos mengeluarkan setem dan Sampul Surat Hari Pertama apabila berlangsungnya Pameran Antarabangsa Maritim ini yang diadakan hampir setiap tahun. Oleh itu, apabila keluarnya Sampul Surat Kenangan ini, tercapai sedikit angan-angan saya itu.
 
Namun, saya masih optimis pihak pos dapat mengeluarkan dalam bentuk setem 'biasa' dan Sampul Surat Hari Pertama pada masa akan datang. Mungkin masa paling sesuai ketika pameran tersebut diadakan pada kali ke-15. 
 
Selain daripada itu, saya juga berharap pihak pos dapat mengeluarkan setem dan sampul Surat Hari Pertama sempena Le Tour de Langkawi. Ada sesiapa yang setuju?
 
_________________________________________________________________