Thursday, August 13, 2015

Dalam Hati Ada Setem Argentina

                                              Gambar: Setem Bertema Sukan dan Flora

Entah kenapa apabila berkata dalam hati mengenai setem Argentina, rasa melonjak-lonjak. Adakah mungkin saya kurang memiliki setem Argentina? Adakah tertarik dengan bentuk peta negara tersebut yang terletak di Amerika Selatan? Adakah teringat lagu Don't Cry For Me Argentina?
 
Apabila ada kenalan dari Argentina yang berhasrat untuk menukar setem, saya sukar untuk menolaknya. Pada 6 Mei 2015, saya menerima sepucuk surat dari Argentina yang mengandungi 27 keping setem negara tersebut. 
 
Agak kecewa sedikit pada sampul surat yang dihantar itu disebabkan kenalan baru saya menggunakan setem label. Namun, tidak mengapa. Setem label itu nampak menarik dan saya dapat pelajari sesuatu mengenai sistem pos Argentina.
 
Bagaimana pula dengan setem yang terdapat dalam sampul surat? Walaupun kebanyakan setem yang diterima merupakan jenis definitif, saya tetap gembira disebabkan tiada memiliki setem-setem tersebut. 
__________________________________________________________________