Thursday, November 26, 2015

Misteri Surat Sukar Dibaca

Gambar: Antara Setem Estonia Hiasi Sampul Surat

Adakah anda pernah mengalami menerima surat yang sukar dibaca? Pada 9 November 2015, saya menerima sepucuk surat dari Estonia. Tulisan cantik. Namun, hampir 90% saya tidak dapat membaca tulisannya. Oleh itu, saya tidak pasti sama ada kenalan itu hendak bertukar setem dengan saya atau hendak memberi setem percuma sebagai hadiah perkenalan.
 
Terdapat 29 keping setem Estonia yang disertakan bersama surat tersebut. Selain daripada itu, terdapat juga beberapa keping setem dari negara lain. Saya gembira menerima setem-setem Estonia  memandangkan saya tiada ramai kenalan dari negara tersebut.

Bagi mana-mana pengumpul setem terutama di Malaysia yang ada menerima setem tertera EESTI, diharap tidak merasa pelik kerana itulah setem negara Estonia. Manakala, perkataan SAAREMAA itu merujuk kepada nama sebuah pulau yang terbesar di Estonia.
 
__________________________________________________________