Monday, January 30, 2017

Pelawat Pertama Macau

Pada 22 November 2016, blog saya telah dilayari oleh pelawat dari Macau. Saya masih belum ada setem Macau walaupun negara tersebut tidak begitu jauh dari Malaysia.

Terdapat dua percubaan saya untuk membeli setem Macau. Percubaan pertama semasa membeli setem Hong Kong bertemakan Keluaran Bersama Hong Kong dan Malaysia di pejabat pos Singapura. Manakala percubaan kedua semasa Pameran Setem Dunia Singapura 2015 (Singapore 2015 World Stamp Exhibition) pada 15 Ogos 2015.
Tentu ada tertanya-tanya atau rasa pelik semasa percubaan pertama saya hendak membeli setem Macau di pejabat pos Singapura. Mungkin ada yang tiada ketahui pejabat pos Singapura ada menjual setem luar negara yang belum digunakan seperti Macau dan Hong Kong. Percubaan pertama saya hendak membeli setem Macau gagal disebabkan tiada setem Macau yang menarik perhatian saya. Lembaran Mini Macau yang menjadi sasaran saya sudah habis dijual.

Semasa percubaan kedua pula, saya tiada dapat membeli setem Macau sebab gerai jualan setem negara tersebut telah habis dijual. Cuma yang tinggal, risalah-risalah setem Macau. Jika saya mahu berkehendakkan setem Macau perlu datang pada hari lain semasa berlangsungnya Pameran Setem Dunia Singapura 2015.

Sekiranya mana-mana pengumpul setem dari negara Macau ingin bertukar-tukar setem dengan saya, sila e-mel kepada saya.  
_________________________________________________