Monday, June 29, 2020

Carta Setem Malaysia Tahun 2019


Carta Setem Malaysia Tahun 2019

Apakah setem Malaysia yang saya minati bagi tahun 2019?

5 Setem Set Lengkap Terbaik
(Berdasarkan pandangan peribadi saya)


Setem Set Lengkap Terbaik

1. Lebah Madu di Malaysia
2. Pertabalan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong XVI Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Billah Shah Ibni Almarhum Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta’in Billah
3. Gua di Malaysia
4. Asam
5. Seni Ukiran & Kraf

10 Setem Individu Terbaik
(Berdasarkan pandangan peribadi saya)



1. Pertabalan KDYMM Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong XVI – 80 sen
2. ASEAN POST – Baju Kebangsaan Malaysia – 60 sen
3. Pertabalan KDYMM Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong XVI – 60 sen
4. Lebah Tualang – 60 sen
5. Lebah Kampung – 60 sen
6. Lebah Kerdil Hitam – 60 sen
7. Asam Embang – 60 sen
8. Lipan Gua & Gua Kelam, Perlis – 60 sen
9. Burung Layang-layang Sarang Hitam & Gua Gomantong, Sabah – 60 sen
10. Asam Kandis – 60 sen

5
Setem Lembaran Mini Terbaik
(Berdasarkan pandangan peribadi saya)

1. Konservasi Hidupan Liar – Harimau Malaya – RM5
2. Konservasi Hidupan Liar – Badak Sumatera – RM5
3. Gua di Malaysia – RM5
4. Destinasi Pelancongan Melaka & Sarawak – RM2 dan RM2
5. Asam Jawa – RM3

5 Sampul Surat Hari Pertama Terbaik
(Berdasarkan pandangan peribadi saya)

1. Gua di Malaysia
2. Pertabalan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong XVI Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Billah Shah Ibni Almarhum Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta’in Billah
3. 150 Tahun Setem Sarawak
4. Asam
5. Konservasi Hidupan Liar


Sampul Surat Kenangan/ Peringatan Terbaik
(Berdasarkan pandangan peribadi saya)

Tiada

5 Cap Sampul Surat Hari Pertama Terbaik
(Berdasarkan pandangan peribadi saya)

1. Pertabalan Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong XVI
2. 150 Tahun Setem Sarawak
3. ASEAN POST – Baju Kebangsaan
4. Asam
5. Seni Ukiran & Kraf


Cap Sampul Surat Kenangan/ Peringatan Terbaik
(Berdasarkan pandangan peribadi saya)

Tiada


5 Risalah Sampul Surat Hari Pertama Terbaik
(Berdasarkan pandangan peribadi saya)

1. Pertabalan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong XVI Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Billah Shah Ibni Almarhum Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta’in Billah
2. Gua di Malaysia
3. Konservasi Hidupan Liar
4. Asam
5. Lebah Madu di Malaysia