Thursday, March 26, 2015

Itali ... Kembali Memanggil

                                             Gambar: Pertukaran Setem Memuaskan Hati

Pada 18 Januari 2015, saya telah menerima mel daripada kenalan baru dari Itali. Sudah lama saya tidak berutus surat kepada sesiapa yang berada di negara tersebut. Apabila saya menerima mel dari Itali, saya agak terkejut melihat setem yang ditampal pada sampul surat. Semakin menarik setem Itali ini, detik hati saya. Setem tersebut walaupun dipaparkan dalam bentuk ilustrasi tetapi nampak cantik dan berkualiti.
 
Dalam mel tersebut, selain mengandungi setem Itali, terdapat setem Columbia, Argentina, Jersey, Uruguay dan Venezuela. Ini merupakan pertama kali saya memiliki setem Uruguay. Seronoknya.

                                             Gambar: Setem Uruguay Pertama Dimiliki