Friday, April 6, 2012

Carta Setem Malaysia Tahun 2011

Apakah setem Malaysia yang saya minati bagi tahun 2011?

5 Setem Set Lengkap Terbaik
(Berdasarkan pandangan peribadi saya)
                           Gambar: Setem Lengkap Institusi Diraja


1. Institusi Diraja
2. Juara AFF Suzuki Cup 2010
3. Peti Pos
4. Kecemerlangan Kejuruteraan Bawah Tanah
5. 100 Tahun Penerbangan

10 Setem Individu Terbaik
(Berdasarkan pandangan peribadi saya)
                              Gambar: Setem Penggerudian Terowong

1. Penggerudian Terowong - 60 sen
2. Juara AFF Suzuki Cup 2010 (Piala) - 60 sen
3. Cameron Highland, Pahang – 60 sen
4. Singgahsana – 90 sen
5. Peti Pos Bukit Bendera, Pulau Pinang – RM1
6. Juara AFF Suzuki Cup 2010 (Pingat) - 60 sen
7. Kucing – 80 sen
8. Setem Pertama Malaysia Selepas Merdeka – 90 sen
9. Duit Emas Sultan Alau’udin Riayat Shah - 60 sen
10. Era Pembangunan Penerbangan – 80 sen

4 Setem Lembaran Mini Terbaik
(Berdasarkan pandangan peribadi saya)

                          Gambar: Lembaran Mini Arnab (INDIPEX)    
                             
1. Arnab (INDIPEX) – RM5
2. Arnab - RM5
3. Kecemerlangan Kejuruteraan Bawah Tanah – RM2 dan RM3
4. Rempah Ratus – RM1 dan RM2

5 Sampul Surat Hari Pertama Terbaik
(Berdasarkan pandangan peribadi saya)

          Gambar: Sampul Surat Hari Pertama Istana-istana Diraja


1. Istana-istana Diraja
2. Peti Pos
3. 100 Tahun Penerbangan
4. Juara AFF Suzuki Cup 2010
5. Haiwan Peliharaan Kanak-kanak

5 Cap Sampul Surat Hari Pertama Terbaik
(Berdasarkan pandangan peribadi saya)
Gambar: Cap  Sampul Surat Hari Pertama 100 Tahun Penerbangan 

1. 100 Tahun Penerbangan
2. Peti Pos (Posmen Dikejar Binatang)
3. Haiwan Peliharaan Kanak-kanak
4. Rempah Ratus
5. Istana-istana Diraja

5 Risalah Sampul Surat Hari Pertama Terbaik
(Berdasarkan pandangan peribadi saya)
Gambar:  Risalah Sampul Surat Hari Pertama Institusi Diraja  

1. Institusi Diraja
2. Kecemerlangan Kejuruteraan Bawah Tanah
3. Haiwan Peliharaan Kanak-kanak
4. Istana-istana Diraja
5. Artifak Warisan Negara